Don Quijote Étterem Lenti

Szerző: | júl 21, 2021 | Étteremajánlók, Őrség, Őrségi éttermek

Több, mint 110 féle ételt kínáló hangulatos középkori étterem, ahol az ár-érték arány kifejezetten baráti és nem utolsósorban az ételek is finomak – Don Quijote Étterem Lenti

Őrszem Fogadó
Don Quijote Étterem
Don Quijote (terasz lejáró)

2021. júliusában kétszer jártunk a Don Quijote Étteremben. Miután a nap nagyrézét a Lenti gyógyfürdőben töltöttük, igen éhesen kerestük fel az éttermet. Kívülről, ránézésre nehezen tudtuk elképzelni hol is található, de aztán közelebb menve kiderült, hogy a terasz nagy része az épület mögött van, míg maga az étterem az alagsorban található.

A terasz nagyon kellemes, a jó hangulat megalapozását szolgálja a szépen faragott asztalok, székek és körben a festett képek. Az étterem belsejét nem volt lehetőségünk alaposabban szemügyre venni, de azért láttuk, hogy igényesen, valóban középkori hangulat szerint kialakított térről van szó.

Megközelítés és parkolás

Lentiben a Csesztregi út felé vezető úton található, de még a város központjában található. A nemcsak az étteremnek, hanem a panziónak és más üzleteknek is helyet adó épület mellett van egy nagyobb parkoló, amit ingyenesen lehet használni. Ha tele lenne a majdnem szemközt található Spar parkolója is megoldás lehet, különösen hétvégén, amikor zárva az üzlet és az étterem esetleg tele van.

A Don Quijote Étterem Lenti étlapja

Az étterem étlapja igényes, látszik, hogy sokat foglalkozhattak vele. Az ételek elnevezései és a rövid leírások ötletesek, néhol viccesek (ezek az étterem honlapján nincsenek feltüntetve).

Ami egy kicsit zavarba ejtő, az a hatalmas ételválaszték. Már a minket kiszolgáló pincér is büszkén említette a több mint 110 féle ételkínálatot, ami mondjuk számunkra nem könnyítette meg a választást. Persze ha az embernek határozott elképzelési vannak az étkezését illetően, ez nem okoz gondot.

Az allergének piktogrammal vannak jelölve és az étlap végén felsorolva, így ezzel nem kell külön bajlódni, bár még így is rá kellett kérdeznünk néhány étel összetevőire.

Amit mi a Don Quijote Étteremben (Lenti)  ettünk 2 nap alatt az a két féle húsleves (húsleves cérnametélttel és a tik-erőlé- csirkeraguleves) volt, aztán volt még Cornwall-i nyárs, révkalauz kedvence (baconba tekert fogasfilé), Robin Hood kívánsága (vadpörkölt dödöllével – ez nagyon finom volt).

Megkóstoltuk még a mellybevágott baromfit (mézes mustáros csirkemell), aztán volt még Dulcinea ajándéka (dióbundában sült csirke áfonya lekvárral, rizzsel), sörbe úszó fogas (sörbundába forgatott fogasfilé), szerzetesek kincse bundában (rántott sajt tartár mártással), mozarellás csirkés óriás palacsinta(nagyon finom volt), görög saláta, paradicsomsaláta és egy ópiumos gyuromány (mákos nudli).

Ittunk egy kancsó hideg vizet (tudom meglepő, a gyerekek sem mindig rajonganak érte, de néha sikerül őket meggyőzni arról, hogy nem kell minden ebéd előtt limonádét inni). Volt még egy Edelweiss sör és egy Szicsek ószilva pálinka és kaptunk ajándék pálinkát is.

Gyerekeknek

Az étlapon nem láttunk külön gyermek menüt, de nem is igényeltük. Ekkora ételválaszték mellett biztos, hogy mindenki talál magának megfelelő ételt, akár fél adagban is. Nálunk a gyerekek nem igényelték a fél adagot, olyan éhesek voltak, hogy még a legkisebb is mebírkózott a normál adagokkal. Azért te gondold végig, hogy nálatok a normál adag belefér-e.

Amit a mi gyerekeink megkóstoltak és ízlett nekik: húsleves cérnametélttel és a tik-erőlé – csirkeraguleves, Cornwall-i nyárs, révkalauz kedvence (baconba tekert fogasfilé – ez tejmentes volt), a mézes mustáros csirkemell (ez az étel is tejmentes volt), aztán volt még a Dulcinea ajándéka (dióbundában sült csirke áfonya lekvárral, rizzsel – szintén tejmentes), sörben úszó fogas (sörbundába forgatott fogasfilé), szerzetesek kincse bundában (rántott sajt tartár mártással), paradicsomsaláta és egy ópiumos gyuromány (mákos nudli).

A gyerekek részére túl nagy mozgási lehetőség nincs, a teraszhoz vezető út ad némi mozgásteret, de csak szülői felügyelettel. Kifejezetten gyerekek részére kialakított játszórész nincs az étterem területén belül (ehhez túl kicsi a hely). Viszont aránylag gyors a kiszolgálás, így nem kell túl sokat várni.

Kiszolgálás és fizetés

A kiszolgálás rendben volt, a pincér kedves volt és érdeklődő, többször megkérdezte tőlünk, hogy mindent rendben találunk-e, finomak-e az ételek és tényleg finomak voltak, az étkezés végére szinte minden étel elfogyott, senki nem panaszkodott.

A számla 1 alkalomra, 5 főre (2 felnőtt, 3 gyermek – 8, 10, 13 évesek), ital nélkül, levessel és főételekkel számolva átlag 11.000 – 14.000,- Ft között jött ki.

Programok a Don Quijote Étterem (Lenti) környékén:

• Lenti Termálfürdő és Szent György Energiapark – erre érdemes egy egész napot szánni,
  • kisvonatozás (néhány évvel ezelőtt voltunk kisvonattal Kistolmácson, ahol a tó mellett, egy nagy réten gyógynövényeket szedtünk) – nagyon szép az út!
  • Csesztregi tó (itt akár fürödni is lehet)
  • és bár nem program, de fontosnak tartom megjegyezni, hogy Lentiben van egy MOL kút, ahol érdemes megtankolni, mert az Őrséget járva szükségetek lehet a tele tankra,
  • fontos még, hogy a közelben van egy SPAR üzlet és Penny Market, amivel tudsz számolni, ha nem Lentiben van a szállásotok, hanem valamelyik kisebb községben (mi a kissé távolabb lévő Kerkafalván szálltunk meg)

Más étterem és kávézó a közelben:

(biztos van egy pár a környéken, amit érdemes megnézni, kipróbálni, mi ezekről hallottunk, vagy ismertük)

• Csesztregen nyílt egy új étterem a Cooper’s Étterem & Kávézó, mi terveztük, hogy meglátogatjuk, de végűl nem jött össze, ha teheted látogasd meg, mert jókat írnak róla
  • néhány évvel ezelőtt megfordultunk a Rózsakert Étterem és Kávézóban, de az emlékek már nem maradtak meg a helyről.

kissé távolabb:

Ezek az étterem és kávézóajánlók is érdekelhetnek:

Őrségi gasztronómia

Dödölle, őrségi tökös mákos rétes, gibanica, bakszar körte pálinka (nem elírás, így hívják!) csak néhány érdekesség az őrségi gasztronómia kínálatából, amikről javarészt fogalmunk sem volt még mielőtt ide jöttünk volna.

Itt jártunk az Őrségben

2020 június közepén itt jártunk az Őrségben. Kerkafalván szálltunk meg az Almáskert Apartmanházban, ahol két évvel ezelőtt is voltunk már. Itt csak néhány gondolat arról, hogy merre jártunk, mit csináltunk.

Ómama kávézója Őriszentpéter

2020. június közepén jártunk az Őrségben, természetesen nem maradhatott ki az Ómama kávézója Őriszentpéteren, ahol friss gibanicát, tökös-mákos, túrós réteseket, házi gyümölcslevet, finom kávét kaphatunk.

Berek Halászkert Bajánsenye

Már két évvel ezelőtt is többször megfordultunk a Berek Halászkert Bajánsenye étteremben. Számunkra a fő szempontok a szép környezet, a játszótér, a terasz és emellett a finom halas ételek voltak. 2020. június 14-én, 15-én jártunk az étteremben.

Határcsárda Étterem Bajánsenye

Még mielőtt az Őrségbe jöttünk volna, tájékozódtunk a Határcsárda Étterem Bajánsenye honlapján, így az étlap és az étterem már nem volt annyira ismeretlen. Ami az étlapot illeti, nagyra értékeltük, az allergiát, intolleranciát okozó alapanyagok külön felsorolását és...